Thursday 21 July 2011

hari bahagia ku

Assalamualaikum w.b.t..
Hari ini aku nk wat entry tentang hari bahagia aku..segalenye bermule pada waktu pagi..

Kedinginan pagi masih mendakap-dakap tubuh aku.sang suria kelihatan tersipu-sipu bangun dari peraduan..warna kuning keemasan terhias indah di tabir pagi..Warna keemasan itu melekat dikaki bukit..Begitu indah memagar hutan hijau yg masih diselimuti embun pagi..dingin terasa dimana-mana.. Mencengkam hingga ke tulang..Namun kedinginan inilah yg menyegarkan & memberi semangat pd aku untuk berjumpa dengan dia..kicauan burung kedengaran dipinggir jalan,hala tuju ku adalah ke rumah dia..sesudah aku menjemput dia..kami pn pusing 1 malaysia..ehehe..tipulah kalau 1 malaysia..1 kL je..walaupn penat tpi aku happy..hari khamis adalah hari paling bahagia buat aku..kami tidak berhenti berjalan..sehinggalah jam menunjukkan pukul6..jarum jam seolah-olah cemburu untuk memberi ruang pd kami..jarum saat terus berlari,jarum minit pantas bergerak..akhirnya kami terpaksa berpisah..selepas aku menghantarnye pulang..aku menjadi perindu..menghitung bintang kejora..membilang rindu yg hangat berkembang..mencongak hari-hari manis yg bakal menjelang..aku terasa sangat terseksa menanti hari-hari khamis yg bakal menjelma..sabarlah wahai hati,sabarlah menanti..
*aku tak tahu sampai bila aku akan terus menunggu kemana dunia berpihak di senja ini..tak ada angin yg menghembuskan beritamu..hanya bisikanmu yg kutemui disisa mimpiku semalam..sebuah mimpi yg menyisakan gelisah & rindu yg takkan pernah mati.....*

mesti korg pelik kenape hari khamis an..sebab hari khamis je hari yg kami ade..( free ),ehehehe..
thanks sudi membaca..

No comments:

Post a Comment